Žít naplno. Životní výzva!

24. 03. 2013 19:00:56
Už je to dlouho, co jsem napsal svůj poslední článek o tom, že bychom neměli tolerovat žádné výmluvy. To jsem ještě nevěděl, jak dopadne můj běh. Dopadl skvěle. Uběhl jsem celou trať bez problémů a prakticky bez předchozího tréninku jsem byl schopný zaběhnout i 5 kilometrů navíc. Běžel jsem něco málo přes hodinu, ale pro mě to i tak bylo velké vítězství. Byl to úžasný čas bojovat se svou výzvou WeRunPrague a konat víc, než jen přemýšlet, co bych chtěl nebo měl udělat. Ten čas akce byl natolik výživný, že mi změnil celý život. Neuvěřitelně ho posunul kupředu. Stával jsem se ve společenském hodnotovém žebříčku čím dál úspěšnější. Začal jsem bydlet sám v krásném bytě, rozjel jsem zajímavé podnikání a vlastně i tenhle blog byl něco, co by nikdy nevzniklo bez toho, abych přijal výzvu poprat se, se svou nemocí.

Od té doby jsem si uvědomil, že i tak ještě nežiji úplně naplno. Navíc, když se člověk dostane do pohodlí a začne být se sebou spokojený, přestává růst tak rychle, jako dřív.

Uvědomil jsem si, že už nechci žít na půl plynu, už nechci žít v předsudcích a nechat se ochromit pochybnostmi, už se nechci nechat ovládat strachem. Chci se otvírat světu, chci dávat svoje dary naplno, chci milovat naplno, chci prožít každý okamžik tak, že bude na hranici mých možností. Jedině tak můžu růst a plnit svoje poslání na této zemi.

Znáte ten pocit, když něco chcete udělat, ale nemáte dost odvahy, bojíte se, co by na to řekli ostatní nebo si říkáte, že o něco přijdete a vlastně ani pořádně nevíte, jestli vám to za to stojí?

Víte, že by vás například bavilo věnovat se naplno nějakému koníčku, ale máte pohodlnou práci, partner by možná nesouhlasil nebo přátelé by na vás hleděli skrz prsty? Chcete plnit svoje poslání, ale nevíte, jestli byste si vydělali na nájem nebo třeba máte nějaký sen, který pořád odkládáte? Ať už je za tím důvodem cokoliv, možná by stálo za to, podívat se na vaši výmluvu pořádně a rozdrtit ji.

I já měl od svých osmi let velkou touhu. Tenkrát jsem ji neuskutečnil a dodnes mě to brzdí. Jedno ale vím jistě, nechci stejné chyby opakovat dál, a proto budu plně žít svým posláním.

Chci žít podle citátu:
„Když ses narodil, chlapče, plakal jsi, zatímco svět se radoval. Žij život takovým způsobem, aby až budeš umírat, svět plakal, zatímco ty se budeš radovat.“

To mi dává motivaci, to je možná smysl mého dětského příběhu, kdy jsem nevyužil svůj potenciál a nadšení do svého snu. Tenhle příběh dal možnost Jakubovi Kořínkovi stát se obohacením pro mnoho lidí po celém světě. Tak to si pište, že tuhle příležitost už nezmešká!

Lidé z dlouhodobého hlediska mnohem víc litují toho, co neudělali, než toho, co v životě udělali. Jak chcete, aby o vás lidé mluvili na vašem pohřbu?

Věřím, že když budeme usilovat o to nejlepší, na co máme, tak i ty nejbláznivější sny se mohou stát skutečností...

Jak se zpívá v nádherné písni My Way, která je o muži, jenž žil naplno, blízko smrti, občas dělal chyby, občas si ukousl moc velké sousto, občas to bolelo, ale šel svojí cestou a nikdy toho nelitoval..

Láska, radost, smutek.
vyhrával jsem, měl i ztráty
a teď, když pláč utek,
každý pocit, zdá se zlatý..

Je to výzva na celý život, ale výzva, které nebudu nikdy litovat.

Autor: Jakub Kořínek | neděle 24.3.2013 19:00 | karma článku: 16.33 | přečteno: 1395x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 10.58 | Přečteno: 698 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.79 | Přečteno: 436 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 293 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1296
Jmenuji se Jakub Kořínek, jsem z Kutné Hory, je mi 23 let a od narození mám cystickou fibrózu. Možná ji znáte pod názvem „nemoc slaných dětí”. Je geneticky podmíněná a nevyléčitelná. Můj smysl života je inspirovat. Inspirovat muže a ženy k tomu, aby si uvědomili, co si mohou vzájemně dát, jaké mají dary a kdo doopravdy jsou.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...